Rzecznik praw konsumenta poznan
candyy ...
Rzecznik dyscypliny finansów publicznych w Lublinie
rzecznik ZUS Najnowsze przepisy
rzecznik prasowy w gminie czym się zajmuje
Rzecznik urzedu Miasta Lubin
rzecznik prasowy Archidiecezji Krakowskiej
Rzecznik dyscypliny finansow publicznych
Rzecznik dyscypliny finansow publ
Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Lekarzy
rzecznik prasowy dzielnicy Śródmieście
Rzecznik Prasowy Agros Nova
  aaaacandyy ...aaaa

Temat: Nie Mogę Wejść Do Biosu Gigabyte GA-MA770T-UD3P
kazali zapłacić za wysyłkę i EKSPERTYZĘ. Jak tak dalej będzie to sprawa będzie miała swój koniec u Rzecznika Praw Konsumenta.
Źródło: forum.purepc.pl/index.php?showtopic=320050



Temat: Zakup Monitora - Kurier Vs Odbiór Osobisty
Nie pierwszy raz i nie ostatni, nie wiem jaki to odsetek firm ale sam już miałem "przyjemność" odbierać towar osobiście i płacić za to :D W jakiejś elekto-hurtowni w Poznaniu, nawet ... w cenniku? ... coś mi się wydaje że Rzecznik Praw Konsumenta powinien przyjrzeć się takim nadużyciom.
Źródło: forum.purepc.pl/index.php?showtopic=317289


Temat: Serwis Macbooka :|
dzisiaj dostałem list od głównego oddziału notebooki.pl, że nie chcą wyminić laptopa na nowy, ponieważ nie widzą tej usterki. Po telefonie do serwisu w Poznaniu dowiedziałem się, że takiego notebooka nie ... że właśnie nie uznali ;] Można taką sprawe "oddać" do rzecznika praw konsumenta? Kosztuje to coś?
Źródło: forum.purepc.pl/index.php?showtopic=278750


Temat: Czy mogę zrezygnować z Cyfry + po kilku dniach?
Najlepiej to poradź się rzecznika praw konsumenta. Napewno w poznaniu jest taki, który daje porady nieodpłatnie. Rzecznik urzęduje chyba przy urzędzie miasta . Numer telefonu powinieneś znaleść w gazecie regionalnej. Rzecznik...
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1492315.html


Temat: Dopłaty do biletów w autobusach
" />Witam Serdecznie, uważnie śledzę różne uchwalane akty prawne. Bardzo dziwię się, że Rada Miasta z przewodniczącym na czele świadomie przegłosowała uchwałę niezgodną z prawem (mówię o uchwale o cenach biletów par 5 pkt 1 e). W zeszłym roku prowadziłem korespondencję z Rzecznikiem Konsumentów w Poznaniu, który jednoznacznie stwierdził, że uchwała narusza zbiorowe interesy konsumentów (samorządy nie mają prawa ustalać dopłat do ... już 2 razy była zmieniana (19.07.2007 i 31.07.2008), a dopłaty do biletów nadal istnieją (!!). Jak widać niektórzy mogą ignorować prawo. Z drugiej strony jak traktować działanie urzędnika który świadomie działa na szkodę pasażerów aby więcej pieniędzy wpłynęło do kasy spółki Translub (manipulacja prawem dla prywatnych korzyści określonej spółki)? I czy szanowny przewodniczący gotów byłby zwrócić pasażerom dopłaty które przecież przez jego...
Źródło: ww.e-lubon.pl/forum/viewtopic.php?t=2402


Temat: Gwarancja Orange
Nie tak do końca, w Poznaniu w salonie na Wierzbięcicach chcą zabrać iP do serwisu, tłumaczą się taką procedurą. Zabierają, serwis określa, że może zostać usunięty i jest sprawny, odsyłają, odbierasz ... rzecznika praw konsumenta, bo ograniczają nam prawo do korzystania ze sprzętu. Wcześniej w ogóle nie było mowy o zdjęciu blokady, tłumaczyli się, że mają odgórnie powiedziane, że nie zdejmują. Po tym,...
Źródło: forum.myiphone.com.pl/viewtopic.php?t=6911


Temat: Pytanie
Mi sie wydaje ze w tej materii masz nadal szanse na bezplatna porade prawna u rzecznika praw konsumenta: http://www.federacja-konsumentow.org.pl/ http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/ Takze w twoim miescie powinien byc przy urzedzie miasta doradca konsumenta czy cos takiego. Kiedys korzystalem z porady w Poznaniu jak mi reklamacji w sklepie nie uwzglednili.
Źródło: forum.roadrunners.pl/viewtopic.php?t=700


Temat: Zdjęcie blokady w Plusie nie oznacza utraty gwarancji
Plusa musiał więc zapłacić kilkaset złotych za naprawę, choć uszkodzenie nie miało związku z SIM-lockiem. Sprawą zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zarzucając Polkomtelowi, operatorowi sieci Plus GSM, "naruszanie zbiorowych interesów klientów". A sąd antymonopolowy uznał, że operator sieci Plus nie może odmówić klientom prawa do naprawy gwarancyjnej telefonu kupionego w promocji i odblokowanego przed wygaśnięciem umowy - czytamy w "GW". ... blokady - mówi dla Gazety rzecznik firmy Elżbieta Sadowska. Sąd wydał orzeczenie w jeszcze jednej sprawie dotyczącej Polkomtela. Konkurencja uważa postanowienie sądu za niesprawiedliwe. (źródło) Gazeta Wyborcza
Źródło: forum.polphone.com/viewtopic.php?t=2353


Temat: Nie tracisz gwarancji ściągając simlocka
Abonent, który kupił telefon komórkowy w promocji i podpisał umowę np. na dwa lata, ma prawo od niej odstąpić, jeśli zmienił sie regulamin usługi. Klient ma również prawo do napraw gwarancyjnych, jeśli usunął z telefonu blokadę SIM poza salonem swojej sieci. Tak przynajmniej wynika z ostatnich orzeczeń Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - pisze Rzeczpospolita. Jedno ze wspomnianych orzeczeń dotyczyło pozwu, jaki przeciwko Polkomtelowi wniósł Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Polkomtel, podobnie jak wiele innych sieci sprzedaje telefony po niższych cenach, zawierając jednak umowę na określony czas. W umowie tej uwzględniona jest konieczność zapłacenia wysokich kar w razie odstąpienia od umowy. Jak pisze Rzeczpospolita, prawo telekomunikacyjne przewiduje, że w razie zmiany regulaminu usługi konsument ma prawo do wypowiedzenia umowy. Sąd uznał na tej podstawie, że operator nie może żądać od klienta zapłaty kar umownych z powodu rezygnacji z usług sieci, jeśli regulamin rzeczywiście się zmienił. Drugie ze wspomnianych orzeczeń dotyczyło utraty praw do serwisu gwarancyjnego po usunięciu blokady SIM. Pozew w tej sprawie wniósł przeciwko Polkomtelowi powiatowy rzecznik praw konsumentów w Poznaniu. Sąd zgodził się z rzecznikiem co do tego, że choć warunki gwarancji może prawie dowolnie określać umowa konsumenta z producentem, to uprawnień z tytułu niezgodności towaru nie wolno wyłączać ani ograniczać. Sprzedawca ma oczywiście prawo nie uznać reklamacji takiej usterki, która powstała w wyniku nieautoryzowanego ściągnięcia blokady SIM, ale samo ściągnięcie blokady, nie oznacza utraty prawa do naprawy innych usterek. Obydwa wyroki nie są jeszcze prawomocne. Więcej informacji na ich temat w magazynie Rzeczpospolita: Klient ma prawo do reklamacji telefonu i rezygnacji z umowy mikaczek edit: Przenoszę do bardziej odpowiedniego działu. Pozdrawiam!
Źródło: centrumse.pl/forum/index.php?showtopic=13660


Temat: Zdjęcie Blokady W Plusie Nie Oznacza Utraty Gwarancji
musiał więc zapłacić kilkaset złotych za naprawę, choć uszkodzenie nie miało związku z SIM-lockiem. Sprawą zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zarzucając Polkomtelowi, operatorowi sieci Plus GSM, "naruszanie zbiorowych interesów klientów". A sąd antymonopolowy uznał, że operator sieci Plus nie może odmówić klientom prawa do naprawy gwarancyjnej telefonu kupionego w promocji i odblokowanego przed wygaśnięciem umowy - czytamy w "GW". Polkomtel ... - mówi dla Gazety rzecznik firmy Elżbieta Sadowska. Sąd wydał orzeczenie w jeszcze jednej sprawie dotyczącej Polkomtela. Konkurencja uważa postanowienie sądu za niesprawiedliwe. (ź) Gazeta Wyborcza Ale jajaaaa sciagniesz simlocka i...
Źródło: gsmforum.pl/index.php?showtopic=14778


Temat: UWAGA NA SALON SKODY W KIELCACH
... to nie pierwszy raz z tymi Kielcami tak jest, co powinienem jeszcze zrobić ? zasatanawiam się nad rzecznikiem praw konsumenta i oficjalnym pismem do Poznania , do siedziby .
Źródło: skodaclub.pl/forum/viewtopic.php?t=4084


Temat: Zmowa na rynku chemii budowlanej
Karę w wysokości ponad 240 tysięcy złotych nałożyła Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na spółkę Kreisel - inicjatora nielegalnego porozumienia na rynku budowlanym Postępowanie antymonopolowe zostało wszczęte w lipcu 2008 ... ustalił UOKiK, inicjatorem zakazanego prawem porozumienia był producent przede wszystkim zaprawy, tynków oraz spoiw– Kreisel z Poznania. Z materiałów zgromadzonych w postępowaniu wynika, że spółka ustaliła w umowach handlowych z odbiorcami ... pisemną akceptację Kreisela. Zdaniem Prezes UOKiK zawarte porozumienie w rzeczywistości oznaczało ustalenie minimalnej ceny detalicznej na oferowane konsumentom produkty chemii budowlanej. Oceniając praktyki spółki Kreisel Prezes Urzędu wzięła pod uwagę fakt, ... z Łomży - 1 000 zł BETOR Składy Budowlane z Torunia - 2 514,07 zł BUMA P.M.S. Wielowscy z Sieradza - 1 000 zł CHEMIK J.D. Krieger z Poznania - 14 ... ostateczna. Przedsiębiorcom przysługuje prawo odwołania się od niej do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jednocześnie przypominamy, że od 1 stycznia 2009 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stosuje wytyczne w sprawie ustalania wysokości kar pieniężnych nakładanych na przedsiębiorców naruszających prawo antymonopolowe. Mają one na celu zwiększenie transparentności w zakresie metodologii ustalania sankcji. W ocenie Urzędu wyjaśnienia wskażą przedsiębiorcom na sposoby ustalania sankcji przez organ antymonopolowy, którą mogłoby być zagrożone działanie niezgodne z prawem. Dodatkowe informacje: Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa Tel. (22) 827 28 92, 55 60 106, 55 60 430 Fax (22) 826 11 86 E-mail: mcieloch@uokik.gov.pl Delegatura UOKiK w Poznaniu ul. Zielona 8, 61-851 Poznań Tel. (61) 852 15 17, 852 77 50 Fax (61) 851 86 44 E-mail: poznan@uokik.gov.pl
Źródło: nedds.pl/index.php?showtopic=162694


Temat: Postępowanie przeciwko solariom uokik
Kodeks Etyki Polskiego Związku Solaryjnego może zawierać postanowienie ograniczające konkurencję. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczęła postępowanie antymonopolowe w tej sprawie Kodeks Etyki Polskiego Związku Solaryjnego, to zbiór zasad dotyczących ... Związek Solaryjny jest w rozumieniu prawa antymonopolowego związkiem przedsiębiorców, a więc ponosi odpowiedzialność za działania, które wywołują lub mogą wywołać antykonkurencyjne skutki na rynku dystrybucji urządzeń i produktów stanowiących wyposażenie solariów. UOKiK sprawdzi, czy doszło do naruszenia przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów poprzez zawarcie porozumienia ograniczającego konkurencję. Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów zakazane są porozumienia, których celem ... wpływają na portfele konsumentów, którzy zmuszeni są do płacenia wyższych cen. Postępowanie antymonopolowe w sprawach praktyk ograniczających konkurencję powinno być zakończone nie później niż w terminie 5 miesięcy od dnia jego wszczęcia. W przypadku stwierdzenia praktyki Prezes UOKiK może nałożyć na przedsiębiorcę karę finansową w wysokości do 10 proc. ubiegłorocznego przychodu. Dodatkowe informacje: Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa Tel. (22) 827 28 92, 55 60 106, 55 60 430 Fax (22) 826 11 86 E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl Delegatura UOKiK w Poznaniu ul. Zielona 8, 61-851 Poznań Tel. (61) 852 15 17, 852 77 50 Fax (61) 851 86 44 E-mail: poznan@uokik.gov.pl
Źródło: nedds.pl/index.php?showtopic=414359


Temat: Czarna lista sklepów komputerowych Warszawa
141, poz 1176 z póżn. zm. Dwukrotnie wysłałem do Poznania żądania zwrotu całej kwoty. Nie uzyskałem żadnej odpowiedzi. Moje telefony były daremne. Pięciokrotnie obiecywano mi oddzwonic. Tradycyjnie dalej nic. Całość sprawy przekazałem do Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów przy Urzędzie Miasta w Szczecinie. Sprawa przeciągała się a mój laptop dalej był w siedzibie głównej firmy. Zaznaczam, że został im przesłany tylko w celu oceny. W odpowiedzi na pismo Rzecznika i groźbe kary firma odpisała, że mój laptop był zalany i z tego tytulu nie przysługuje zwrot kosztów zakupu. Jest 13 maja 2007r. I tu...
Źródło: forum.idg.pl/index.php?showtopic=66022


Temat: Nierzetelny sklep internetowy - MTS Notebook
poz 1176 z póżn. zm. Dwukrotnie wysłałem do Poznania żądania zwrotu całej kwoty. Nie uzyskałem żadnej odpowiedzi. Moje telefony były daremne. Pięciokrotnie obiecywano mi oddzwonic. Tradycyjnie dalej nic. Całość sprawy przekazałem do Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów przy Urzędzie Miasta w Szczecinie. Sprawa przeciągała się a mój laptop dalej był w siedzibie głównej firmy. Zaznaczam, że został im przesłany tylko w celu oceny. W odpowiedzi na pismo Rzecznika i groźbe kary firma odpisała, że mój laptop był zalany i z tego tytulu nie przysługuje zwrot kosztów zakupu. Jest 13 maja 2007r. I tu pokazuje...
Źródło: forum.computerworld.pl/index.php?showtopic=740


Temat: Wybory Samorządowe 2002... wątek o KWW Porozumienie
" />Jakoś tak się porobiło, że ta "reżimowa dziennikarka" została w 2002 roku zaproszona przez wiceprezesa ZW PiS w Poznaniu, przewodniczącego Rady Regionalnej PiS w Pile, do udziału w wyborach samorządowych ... W ten sposób powstał temat na forum zapoczątkowany przez Washington Irving. Dołączył do niego natychmiast pampers - srajdek Mister - rzecznik światowy dotychczasowego radnego powiatowego Jacka C. Mister, jak Pinkerton nie ... Ciechanowski - konsument zupy pomidorowej z kluskami własnej roboty, autor pomysłu na nazwę, ukrywający się wtedy pod tym adresem, Teresa Janus- sąsiadka z trzeciego piętra- współpracująca z nami od początku stanu ... tworzyła i kto ją tworzył. Kobra nie szwenda się po konwentyklach, paradach, sympozjach, akademiach, ale też nie uważa, by oficjele dzisiejsi mieli prawo zakrzyczeć prawdę, lub ją zamilczeć. Kobra pieprzy wszystkie...
Źródło: forum.pila.pl/viewtopic.php?t=2328


Temat: Wybory 2005 - Listy z kandydatami z okręgu pilskiego
nieruchomościami, prowadzi wykłady z fizyki w PWSZ im. Stanisława Staszica w Pile Urszula Bak - wykształcenie wyższe ekonomiczne (AE w Poznaniu) - Pracownik Starostwa Powaiowego w Obornikach na stanowisku Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich i Zdrowia, oraz Powiawego Rzecznika Konsumentów. Andrzej Górzny - Radny miejski w Chodzieży I i II kadencji, w II kadencji. Członek Prezydium Sejmiku Wojewódzkiego w Pile. Radny powiatu chodzieskiego...
Źródło: forum.pila.pl/viewtopic.php?t=1471


Temat: Kolej
się ubiegać o okresy przejściowe. Kosztowne opóźnienie Zwiększą się prawa pasażerów w razie opóźnień pociągów. Jeżeli będzie ono większe niż godzina, pasażer uzyska możliwość odszkodowania w wysokości 25 proc. ceny biletu, ... odwoławczą. Dziś można poskarżyć się tylko rzecznikowi konsumentów, ale skarg na przewoźników trafia tam stosunkowo niewiele (mimo że nieprawidłowości na kolei nie są rzadkością). – Dobrze, że będzie taki nadzór, bo klienci w skomplikowanych sprawach będą się mogli zwrócić do specjalisty – mówi Marek Janczyk, miejski rzecznik konsumentów w Poznaniu. – Z drugiej strony będzie miał kto zwrócić uwagę przewoźnikowi, jeżeli postępuje niezgodnie z przepisami. Komentuje Mirosław Antonowicz, wiceprezes Urzędu Transportu Kolejowego Uważam, że zastosowanie norm z unijnego rozporządzenia dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym spowoduje poprawę jakości obsługi klientów oraz...
Źródło: forum.investmap.pl/viewtopic.php?t=552


Temat: Światowy Dzień Konsumenta
Bezpłatnie udzielą porad prawnych, podejmą interwencję i mediację z przedsiębiorcą. Telefonicznie, przez Internet bądź bezpośrednio w biurze - rzecznicy konsumentów - w tym roku obchodzą 10 lat istnienia. Okazją do podsumowań jest Światowy Dzień Konsumenta Obchodzony już po raz dwudziesty siódmy Światowy Dzień Konsumenta – w tym roku pod hasłem Konsument i jego rzecznik – przybliża słabszym uczestnikom rynku ich prawa oraz chroniące je instytucje. Badania społeczne pokazują, że świadomość konsumentów stale wzrasta. Zwiększają się w związku z tym ich oczekiwania i zapotrzebowanie na skuteczną pomoc organizacji konsumenckich zajmujących się indywidualnymi sporami z przedsiębiorcami. W tej kwestii od 10 lat mogą liczyć na wsparcie ze strony blisko 370 miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów, dzięki którym dochodzenie roszczeń jest łatwiejsze. Instytucja rzecznika konsumentów została wprowadzona do polskiego systemu prawnego ustawą zmieniającą niektóre przepisy określające kompetencje organów administracji publicznej w związku z reformą ustrojową państwa. Przepisy te weszły w życie 1 stycznia 1999 roku. Rzecznicy konsumentów powoływani ... że rocznie rzecznicy konsumentów udzielają ponad 250 tys. porad i informacji, blisko 40 tys. razy inicjują zmianę praktyki przedsiębiorców. Kierują również powództwa na rzecz słabszych uczestników rynku – w 2007 roku blisko 1200. Najwięcej w województwie małopolskim i podkarpackim, najmniej w lubelskim i podlaskim. Najczęściej konsumenci zgłaszają się po pomoc w przypadku problemów z egzekwowaniem prawa do reklamacji i gwarancji. Skargi dotyczą ... to z odpowiedzialności sprzedawcy na podstawie ustawy o sprzedaży konsumenckiej. Sprzedawcy nagminnie uchylają się od odpowiedzialności odmawiając przyjęcia reklamacji, narzucając konsumentom własny sposób jej załatwienia czy przewlekle rozpatrując składane zgłoszenia. Oprócz prawa do reklamacji konsumenci mogą również w wielu przypadkach skorzystać z gwarancji. Pojęcia bardzo często mylone przez konsumentów. Gwarancja – podobnie jak reklamacja – umożliwia dochodzenie roszczeń w przypadku, gdy nabyta rzecz okazała się wadliwa. Jest ona jednak dobrowolna – przedsiębiorca może udzielić gwarancji, ale nie musi. W zakresie gwarancji przedsiębiorcy niejednokrotnie utrzymują, że jest ona jedynym sposobem realizacji roszczeń konsumenckich czy dokonują interpretacji zapisów karty na własną korzyść. Bezpośrednią zachętą do skorzystania z pomocy rzeczników jest skuteczność ich interwencji. Przykładem może być wynik rozstrzygnięcia sprawy konsumenta, który po odrzuceniu reklamacji przez organizatora zagranicznego wyjazdu postanowił dochodzić roszczeń przed sądem z pomocą miejskiego rzecznika w Warszawie. Dzięki interwencji turyście, w związku z niesprawną klimatyzacją, został zasądzony zwrot kosztów wyjazdu – blisko 5 tys. zł. Propagowaniu działalności rzeczników sprzyjają akcje promocyjne UOKiK. Urząd trzykrotnie, pod hasłem „Nie daj się oskubać”, przeprowadził kampanie billboardowe, mające na celu zwiększenie świadomości konsumentów w zakresie ich praw i możliwości uzyskania pomocy. Billboardy pojawiły się na terenie całej Polski, zachęcając do odwiedzenia strony internetowej UOKiK i odszukania kontaktu do najbliższego miejscowo rzecznika. Na zlecenie UOKiK powstał również spot telewizyjny „Możesz…”, który zachęcał konsumentów do odwiedzenia strony internetowej UOKiK. W specjalnej zakładce zamieszczono wykaz instytucji konsumenckich zajmujących się indywidualnym poradnictwem, w tym dane kontaktowe rzeczników konsumentów. Poszerzeniu wiedzy na temat praw słabszych uczestników rynku służy również Wielkopolska Olimpiada Wiedzy Konsumenckiej, której V finał odbędzie się 16 marca w Poznaniu. Honorowy patronat nad wydarzeniem objęła Prezes UOKiK i Marszałek Województwa Wielkopolskiego. Olimpiada ma na celu propagowanie ... 66. Światowy Dzień Konsumenta obchodzony jest 15 marca, ponieważ tego dnia w 1962 roku miało miejsce przełomowe orędzie Johna F. Kennedy’ego, w którym prezydent USA sformułował cztery podstawowe prawa konsumentów do: informacji, wyboru, bezpieczeństwa i reprezentacji. Dodatkowe informacje: Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa Tel. (22) 827 28 92, 55 60 106, 55 60 430 Fax (22) 826 11 86 E-mail: mcieloch@uokik.gov.pl Pliki do pobrania * Komunikat prasowy * Sprawozdanie - Funkcjonowanie powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów w roku 2007 * Miejski Rzecznik Konsumentów w Warszawie
Źródło: nedds.pl/index.php?showtopic=214541